Multimèdia Gallery

Aquesta ruta de caràcter totalment forestal, s'endinsa al cor del Barranc de l'Arrullador creuant espesses pinedes i passant pel paratge de la Mola.

La ruta s'inicia al parc del cementeri, localitzat al sud-est de la vila.

Des d'ací, prenem el sentit cap al cementeri. En primer lloc, creuarem el Barranc de les Fontanelles sense utilitzar el pont. Una volta creuat, començarem a pujar una costera de formigó i a pocs metres, quan el camí de formigó gira a l'esquerre, prenem la senda que ens indica la senyalització.

En segon lloc, caminarem costera amunt, entre bancals de tarongers i oliveres fins a arribar a la Canal Alta. Creuem la canal per una llosa de formigó i reprendrem la senda cap amunt, aquesta vegada entre bancals de secà envaïts pel pi blanc. La senda ara no té pèrdua, ens enfila costera amunt fent ziga-zaga fins que ens porta al Paratge de la Mola, on intentarem localitzar a mà esquerra de la ruta una immensa pedra amb forma de mola de molí. Reprenent el pas per la ruta, el sender continua pujant i ens porta a diferents encreuaments que deriven la ruta.

El primer, cap al Cim del Catí i uns 100 metres més avant, el que ens porta pel Camí de l’Estepar cap a l'Assagador de les Covatelles. Nosaltres seguirem la ruta fins al Cim de les Covatelles, seguint per l’esquerra en l’últim encreuament esmentat. Des d'ací i fins al cim tot és costera amunt i pràcticament sols hi ha vegetació arbustiva. El paisatge comença a obrir-se, i en 35 minuts estarem al cim gaudint d'espectaculars panoràmiques de tota la costa mediterrània; des de Cullera fins al cap de Sant Antoni, el Montgó. Cap a l’interior podrem observar la Safor, el Benicadell, el Mondúber i la Serra Grossa.

Per tornar cap al poble, ho farem seguint per l'Assagador de les Covatelles, en direcció oest, mirant a la Serra de la Safor. Després, anirem baixant suaument fins a l'encreuament on arriba la senda de l'Estepar. Prop d'aquest encreuament, trobarem un casup construït amb pedra el qual s’utilitzava com a refugi per als pastors en cas de pluja. Seguint la ruta entrarem en l'Assagador de les Covatelles, un fantàstic passadís de pedra per on passaven els ramats d'ovelles.

L’Assagador finalitza en la fita dels tres termes d’Oliva, Vilallonga i la Font, on un piló de pedra localitza aquest punt. Prenem el tallafoc per la dreta i baixarem un tram fins a localitzar, també a mà dreta, el Camí dels Jugadors. Continuarem descendint per un sender definit amb murets de pedra entre les pinedes i bancals de pedra. Arribarem a creuar el Barranc de l'Arrullador i pujarem uns metres de solana fins a l'encreuament del Camí del Catí que porta al Cim del mateix nom. A continuació, seguirem per la ruta descendint fins que creuem el Barranc de l'Estudiant fins que altra vegada arribem a un altre encreuament, el Camí de l'Assagador, que també ens enfila fins al Cim del Catí. Seguim baixant per la nostra ruta i arribem al Parc de la Plana. Ara sols queda baixar al poble i travessar-lo per arribar al punt on començarem la ruta, el parc del cementeri.