Multimèdia Gallery

Una ruta amb la qual descobrir un dels jaciments arqueològics d'època ibera més importants de la Comunitat Valenciana, el Puntal dels Llops.

La ruta del Puntal dels Llops és un recorregut de 5,8 km i un desnivell de 140 metres que ofereix dues opcions; una trajecte des del nucli urbà d'Olocau que ofereix la visita al regadiu històric i les macolladas o una ruta des de la zona d'aparcament on únicament es realitza la pujada i baixada des de l'inici de la senda d'accés al Puntal dels LLops.

Si us atreviu fer la ruta completa començareu des de la Casa de la Senyoriai després de travessar el nucli antic per a eixir del poble creuareu el Barranc del Carraixet fins a l'Horta de Dalt. Aquest trajecte travessa la zona de regadiu d'Olocau i les macolladas de l'Eduda i Amara, tram compartit per la Ruta dels Macollades. En arribar a la bassa de l'Estimara heu de continuar cap a l'oest fins a arribar als peus de la muntanya del Puntal dels Llops, on s'inicia la senda d'accés, assenyalada per un gran cartell del nostre guerrer iber Nauiba.

A partir d'ací us endinsareu en un paisatge d'antics cultius de garroferes i oliveras al costat d'un bosc mediterrani on destaca el pi blanc entre una gran varietat d'espècies. Per aquesta senda realitzareu un trajecte de 1,5 km i 130 metres de desnivell, molt similar al que van realitzar els ibers en el passat, fins a aconseguir el cim i arribar a les restes arqueològiques del Puntal dels Llops. Des d'allí gaudireu d'unes vistes privilegiades de l'entorn ja que la seua funció principal va ser la de defensa i vigilància del territori edetano entre els segles V i II abans de la nostra era.

Per a tornar a Olocau heu de seguir els nostres passos fins a la bassa de l'Amara i allí descendireu fins al barranc del Carraixet per a creuar-lo i arribar a Olocau per la zona nord.

És recomanable realitzar la visita guiada gratuïta per a conéixer la història dels seus habitants i les restes arqueològiques recuperades en la seua excavació. El segon cap de setmana de juny se celebra la Iberfesta, un esdeveniment cultural ambientat en temàtica ibera per a donar a conéixer i difondre el patrimoni del Puntal dels Llops.

Més informació
Una altra informació

Per a les visites guiades gratuïtes és necessària la concertació previa