Galeria Multimèdia

Aquest recorregut pot fer-se en dos sentits. El que es descriu a continuació, comença des del Parc del Calvari.

Baixarem pel camí empedrat que descendeix cap al poble, d'on es poden començar a observar les antigues muralles que protegien el Rafalí, antic poblat del qual va començar a nàixer el poble de la Font d’en Carròs. Al final de la baixada empedrada, es troba el Carrer del Calvari. Des d’allí comença a endinsar-se per cultius de garrofers i oliveres l'antiga Senda del Castell. Seguirem la senyalització de les marques, passant per alguns trams asfaltats amb formigó que dóna servei a algunes cases.

Arribarem a un punt on la senda desapareix per complet i eixirem a un camí ample de formigó, que seguirem pel seu esquerre durant uns 30 metres. A l'altura d'una torreta de llum metàl·lica, la senda continua entrant de nou a un camí de terra estret el qual comença amb poc pendent, però anirà escalonant-se i prenent una forta inclinació.

Arribarem a la part més alta d'aquest tram, a una altra torreta de llum. Continuarem per l'esquerra per una baixada suau i amb una bonica vista de la Mar Mediterrània. Després, creuarem el Barranc de l'Algepsar i començarem de nou a pujar, rodant unes basses metàl·liques d'aigua. Arribem a un camí pla, que ens portarà fins als peus del Castell de Rebollet. Per arribar al castell prendrem el camí de l'esquerra, sota les seues muralles, per entrar al castell per la porta de la torre. Ací dalt podem disfrutar de bones vistes, descobrir i investigar les ruïnes del castell, rodejades per antics cultius d'olivera i cobertes de grans mates de taperots. Per continuar cap al Tossal Gros tornarem de nou al camí d'abans, i a uns 30 metres trobarem un pal de seguiment que ens indicarà una senda que s'endinsa per dins dels cultius de muntanya i que va prenent altura.

Arribem a un barranc on s'ha instal·lat una línia de llum soterrada i aprofitarem el formigó per a superar el desnivell i arribar a un carrer de la urbanització. Seguint senyals pels carrers asfaltats, arribarem al final d'un carrer de la urbanització i ens endinsarem de nou a la muntanya. El camí que queda continuarà íntegrament per dins de la muntanya, bancals de garrofer, marges de pedra seca, pinedes de pi blanc i matolls. Tot serà costera avall per un vell camí de propietats recuperat. Passarem per la Planeta, la Muntanyeta Blanca i el Racó de la Muriona, on es troben en les seues proximitats dos coves de difícil accés: La Cova del Mosquit i la de L'Àngel. Les dues estan a prop de la preciosa Senda de la Muriona. Finalment, seguint les marques de pintura i creuant la canonada del Canal Alt, arribarem al Parc del Calvari per poder descansar i recuperar-nos del bonic traçat que hem acabat de realitzar.