Visites guiades i experiències a Maestrat, ànima interior: camina, experimenta i connecta amb el territori

Main image

Galeria Multimèdia

Descobreix les visites guiades i experiències de Maestrat, ànima interior. Rutes interpretatives, patrimoni, gastronomia, natura i cultura als municipis del Maestrat amb places limitades i reserva prèvia.
Més informació
Horari

10:00

Data d'inici

28/06/2026

Data finalització

24/10/2026

Maestrat, ànima interior presenta un nou programa de visites guiades i experiències turístiques que convida a descobrir l’essència del territori a través de propostes que combinen patrimoni, natura, gastronomia, tradicions i cultura local.

Aquest cicle d’activitats ofereix una manera diferent de conéixer els municipis del Maestrat, mitjançant rutes interpretatives guiades complementades amb experiències autèntiques vinculades a la identitat de cada localitat. Una oportunitat per aprofundir en la història, els paisatges, els oficis tradicionals i els productes de proximitat que defineixen aquesta destinació d’interior de la província de Castelló.

Cada activitat compta amb una data específica i places limitades, per la qual cosa és imprescindible realitzar reserva prèvia. Les inscripcions s’obriran quinze dies abans de cada experiència.


Programa de visites i experiències 2026

Traiguera – 28 de juny

El Santuari dels Cànters

Visita guiada al Reial Santuari de la Mare de Déu de la Font de la Salut i taller de terrisseria per descobrir una de les tradicions artesanals més arrelades del municipi.

Sant Jordi – 4 de juliol

El Bovalar dels Escultors

Ruta interpretativa i sortida botànica pel Paratge Natural Municipal El Bovalar, un espai de gran valor ambiental i paisatgístic.

Xert – 13 de setembre

La Mola dels Pastors

Visita al nucli històric de Xert i experiència en una formatgeria local per conéixer els sabors tradicionals del Maestrat.

Sant Mateu – 20 de setembre

La Capital de la Verema

Recorregut pel conjunt històric de Sant Mateu i visita a un celler amb degustació de vins vinculats a la tradició vitivinícola del territori.

Sant Rafael del Riu – 27 de setembre

Els Xiuxiuejos del Sénia

Passeig interpretatiu pel riu Sénia i activitat d’observació d’aus en un dels espais naturals més singulars de la comarca.

Càlig – 9 d’octubre

La Torre dels Garrofers

Visita a la torre medieval i tast de productes elaborats a partir de la garrofa, un dels cultius tradicionals del Mediterrani.

Rossell - Bel – 11 d’octubre

La Tinença a Vista d’Ocell

Descobreix el nucli històric de Bel i participa en una experiència d’observació d’aus amb vistes privilegiades sobre la Tinença de Benifassà.

Cervera del Maestre – 18 d’octubre

A l’Ombra del Castell

Visita guiada al castell i al patrimoni històric de la localitat, complementada amb un tast d’olis d’oliva de qualitat.

Tírig – 24 d’octubre

El Bressol de l’Art

Visita al Museu de la Valltorta i degustació de productes elaborats amb ametlla, un dels ingredients més representatius de la gastronomia local.

Aquest projecte, subvencionat pel Patronat Provincial de Turisme de Castelló, reforça l’aposta per un turisme experiencial, sostenible i de qualitat, connectat amb el patrimoni cultural i natural de la destinació.

Camina. Experimenta. Connecta amb el Maestrat.

# Disponibilitat
Tot l’any